dfgdfvdf

گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی:

متقاضیان درخواست ویزای غیر مهاجرتی کشور آمریکا احتیاج به نشان دادن گواهی تمکن مالی دارند تا ثابت کنند از عهده هزینه ها در مدت زمان اقامت در کشور آمریکا برمی آیند و به مشکل نمیخورند.

تمکن مالی برای ویزای توریستی:

در این نوع ویزا متقاضی باید ثابت کند که توان پرداخت هزینه های سفر را دارد و اگر به صورت خانوادگی قصد دریافت این نوع ویزا را دارید مبلغی که در نامه تمکن بانکی نشان میدهید باید بیشتر باشد و یک نفر از اعضای خانواده که منبع مالی مشخصی دارد را به عنوان ساپورتر معرفی کنید و درنهایت نامه تمکن به نام ساپورتر گرفته شود. تخمین هزینه های سفر باید براساس TRAVEL PLAN  باشد که به سفارت ارایه میدهید. به عنوان مثال این موارد باید درنظر گرفته بشود:

هزینه پرواز رفت و برگشت + هزینه اقامت + هزینه رفت و آمد ( بین شهری و یا ایالت) + هزینه تفریح + …

توجه به این نکته بسیار مهم میباشد که آفیسر مصاحبه کننده ملیت آمریکایی دارد و از هزینه های آمریکا کاملا مطلع است. لطفا در هنگام تخمین هزینه های سفر دقت کنید تا در روز مصاحبه دچار مشکل نشوید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی:

کسانی که برای ویزای تحصیلی اقدام میکنند در دو مرحله باید گواهی اثبات تمکن مالی را نشان دهند.

  1. ارسال گواهی به دانشگاه قبل از صدور فرم I20 یا DS2019
  2. نشان دادن گواهی به سفارت برای روز مصاحبه


توجه داشته باشید که این دو گواهی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. به عنوان مثال اگر گواهی تمکن مالی به نام دانشجو برای صدور فرم I20  و یا DS2019 به دانشگاه ارایه میشود هیچ الزامی وجود ندارد که در روز مصاحبه هم همان نامه تمکن و به همان مبلغ و به نام شخص دانشجو نشان داده شود.

متقاضیان عزیز به این نکته دقت فرمایید, اگر مجرد هستید و سابقه کاری زیر 3 سال دارید به هیچ عنوان خود را به عنوان ساپورتر اصلی در روز مصاحبه و همچنین در فرم DS160 معرفی نکنید. حتما یکی از اعضای خانواده ( مادر و یا پدر) که منبع درآمد مشخصی دارند را معرفی کنید. درصورتی که سابقه کار قابل توجهی دارید میتوانید مبلغی در حساب خود و مابقی مبلغ به حساب ساپورتر باشد. به عنوان مثال: اگر در فرم I20 هزینه یک سال تحصیلی 40 هزار دلار است و شما قصد دارید 70 هزار دلار به عنوان گواهی تمکن مالی به سفارت نشان دهید مبلغ 20 هزار دلار در حساب دانشجو و 50 هزار دلار در حساب ساپورتر باشد.همچنین عزیزانی که به صورت زوج و یا خانوادگی قصد دریافت ویزای تحصیلی را دارند حتما مبلغی که نشان میدهید براساس سوابق شغلی باشد ( منبع پول کاملا باید مشخص باشد)

نکات کلیدی:

  • درصورتیکه درخواست ویزای تحصیلی دارید, ساپورتر معرفی شده بهتر است در ایران اقامت داشته باشد. اما برای ویزای توریستی اگر دارای دعوتنامه هستید و فردی در آمریکا قرار است شما را از نظر مالی ساپورت کند حتما مدارک مالی آن فرد باید به سفارت ارایه داده شود.
  • ساپورتر به هیچ عنوان از دوستان و آشنایان نباشد. ( فقط اعضای خانواده )
  • گواهی تمکن مالی حتما با توجه به نرخ آزاد گرفته شود.
  • منبع مبلغی که ارایه میدهید باید مشخص باشد.
  • متقاضیان ویزای تحصیلی مبلغی که به سفارت ارایه میدهید باید حداقل 30 تا 40 درصد بیشتر از مبلغی باشد که در فرم I20 و یا DS2019 به عنوان هزینه های یک سال تحصیلی مشخص شده است, باشد.
  • اعتبار گواهی تمکن مالی به مدت 3 ماه است و اگر بیش از 3 ماه از صدور نامه گذشته است بهتر است یگ گواهی جدید تهیه کنید.
  • معمولا در انتهای برخی از گواهی های تمکن مالی یک وبسایت مشخص شده که توسط آن آفیسر میتواند صحت و اصالت گواهی صادر شده را تایید کند و لطفا به این نکته توجه کنید تا در روز مصاحبه به مشکل برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *